Inhoud
Inkopen en verkopen met resultaat: de praktijk (13u)
Niets is nog wat het was. Ook inkopen en verkopen van vastgoed kreeg een andere invulling. Hoe pas je je hieraan aan?
Deze tweedaagse praktijkgerichte basistraining focust op persoonlijke commerciële vaardigheden en attitudes. De belangrijkste fasen en activiteiten van het verkoopproces worden op een chronologische maar vooral praktisch opgebouwde manier doorgelicht en ingeoefend. De training maakt je vertrouwd met klantenprofielen en leert je bewuster omgaan met je eigen verkopersprofiel. Je leert het belang van inspelen op klantenbehoeften en hoe je een ‘waardenpakket’ opbouwt dat je gesprekspartner zal aanspreken. Samen met jou gaan we op zoek naar oplossingen op maat. We houden het hele proces tegen het licht van de huidige tijdsgeest en bekijken wat er is veranderd.
- Hoe communiceer je vandaag verbindend empathisch over de aankoop van een woning, een levensbelangrijke beslissing met een ingrijpende impact op het leven van je klanten?
- Hoe geraak je in hun verhaal dat ze met je willen delen en samen met jou willen lopen?
We reiken je praktische en bruikbare handvaten aan die je leven als inkoper en verkoper een boost kunnen geven.
Doelgroepen
- Vastgoedbemiddelaars
- Bedienden
- BIV-stagiairs
Leerdoelen
Na deze opleiding:
- ben je je bewust van het belang van mee te veren met de communicatiestijl van klanten
- ben je je bewust van je eigen verkopersprofiel (verbale en non-verbale stijl) en hoe je overkomt bij de gesprekspartner
- kan je een “waardenpakket” opbouwen dat voldoet aan de wensen van je gesprekspartner in balans met je prijsaanbod
- kan je een duidelijk verkoopstramien beheren en kan je als verkoper het gesprek blijven sturen, gericht argumenteren en onderhandelen
- kan je elk gesprek op een positieve manier afronden hetzij met een afspraak voor een vervolggesprek hetzij met een akkoord
- kan je je klanten empathisch benaderen en hun vertrouwen winnen
- kan je op een vlotte manier de klantenbehoeften ontdekken
- ken je de belangrijkste technieken om je product of dienst te verkopen, met name: gerichte vragen stellen, actief luisteren, …
- ken je de technieken om bezwaren van je klant om te buigen en weerstanden te weerleggen
- ken je de verschillende klantenprofielen en ga je er op gepaste manier mee om