Inhoud
Assertief telefoneren? Dat doe ik gewoon! (6u)
We zouden het soms vergeten in deze digitale tijden… maar rechtstreeks telefonisch contact kan wonderen doen!
Direct contact bevordert de relatie, trekt eindeloze heen-en weer (gestrande) communicatie weer los en leidt tot een beter begrip met sneller resultaat. Belangrijk hierbij is de juiste balans tussen een positieve connectie en het behalen van je doelstellingen of die van je organisatie.
Toch beter eens bellen, want dit gaat de verkeerde kant uit? Na 6 maanden staat die factuur nog steeds open? Deze leverancier mag nu wel eens in gang schieten? Een moeilijke klant die het maar niet begrijpt of wil begrijpen? … Hoog tijd om correct en assertief te telefoneren!
In het eerste deel van de opleiding (voormiddag) doorlopen we op een interactieve manier concrete handvaten en doelgerichte technieken. In de namiddag … is het aan jou! Breng al je echte situaties mee en dan duiken we samen in de praktijk!
Komen o.a. aan bod tijdens deze opleiding:
• Een assertieve mindset
• Wanneer is het slimmer om te bellen?
• 6 structurele handvaten voor het inhoudelijk gesprek
• Empathie versus focus op resultaat
• Professioneel omgaan met bezwaren
• Positief afsluiten met resultaat
Doelgroepen
- Vastgoedbemiddelaars
- Vastgoedbeheerders
- Vastgoedexperten
- Vastgoedpromotoren
- Bedienden
- BIV-stagiairs
- Bedrijfsvastgoed